Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

1. Toimitusehdot

Voimassa 01.12.2020 alkaen.

Verkkokaupan tuotteita myy Turun 3. Hansatorin Apteekki yrityksille ja yksityishenkilöille Suomeen. Alaikäiseltä asiakkaalta voidaan edellyttää huoltajan suostumusta. Apteekilla on velvollisuus valvoa muun muassa sitä kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat täyttävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti.

Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesi, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme.

2. Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Arvonlisäverokanta voi vaihdella tilattavan tuotteen tai palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia. Lääkevalmisteille on tuoteseloste sekä suomeksi että ruotsiksi. Osa ei-lääkkeellisillä on tuoteseloste ainoastaan suomeksi.

3. Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta asiakas ei voi kieltäytyä lääkeneuvonnasta. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään ostoskori-vaiheessa vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Tilausrajoitukset

Apteekki pidättää oikeiden olla hyväksymättä tilauksia jotka sisältävät huumausaineita ja/tai kylmäsäilytystä vaativia tuotteita.

Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilauksissa apteekki ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä käydäkseen läpi reseptitilauksen.

Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen apteekin tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.

Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkokaupassamme on käytössä verkkopankkimaksu. Tilausvahvistuksen jälkeen lähetetään maksulinkki sähköpostilla. Kun maksu on suoritettu lähetämme tuotteenne.

Toimitustavat ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa tilaukseesi liittyvät erilaiset toimitustavat ja niiden mahdolliset toimituskulut ostoskorissa. Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta.

Apteekilla on käytössään seuraavat toimitustavat:

  • Posti tai Matkahuolto
  • Nouto Hansatorin apteekista
  • Nouto Maarian sivuapteekista tai
  • Nouto Maarian sivuapteekin noutolokerosta.

4. Vialliset tuotteet, tuotevirheet ja kuljetusvahingot 

Verkkokaupasta ostettuja tuotteita voi tarvittaessa palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli saamasi tuote on viallinen tai virheellinen, se on kuljetuksen aikana avattu tai vahingoittunut, älä käytä tuotetta vaan ole välittömästi yhteydessä apteekkiin. Lääkkeillä ja sinetöidyillä hygienia- kosmetiikka- ja terveystuotteilla, joiden sinetti on avattu, ei ole palautusoikeutta.

Palautettavan tuotteen on oltava avaamaton, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Paketin mukana tullut palautuslomake on täytettävä huolellisesti ja palautettava tuotteiden mukana Hansatorin Apteekkiin. 

Tuotteen palauttaminen

Ennen tuotteen palauttamista tulee palautuksesta ilmoittaa Hansatorin Apteekkiin sähköpostitse osoitteeseen: posti@hansatorinapteekki.fi Ilmoituksessa tulee käydä ilmi tilaajan nimi ja tilauksen numero, joka löytyy tilausvahvistuksesta. 

Asiakas vastaa itse tuotepalautuksesta mahdollisesti aiheutuvista postikuluista. Palautusosoite ja -tunnus löytyvät tilauksen mukana tulevasta palautuslomakkeesta. Pyydä Postista kuitti lähetetystä tuotteesta ja säilytä se vähintään kolme kuukautta. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta. Voit palauttaa tuotteen maksuttomasti Hansatorin Apteekin toimipisteeseen.

Tilauksen hyvitys suoritetaan Paytrailin kautta. Hyvitys koskee vain palautettavia tuotteita, ei toimitusmaksuja. Noutamatta jätetty tilaus ei ole tuotepalautus.

Toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta postin toimipaikasta, perimme kuluja vastaavan palautusmaksun. 

Mikäli saamasi tuote on viallinen tai virheellinen, palauta tuote palautusohjeen mukaan. Kirjaa palautuslomakkeeseen mikä vika/virhe tuotteessa on. Jos olet saanut lähetyksessä väärän tuotteen (Hansatorin Apteekin toimitusvirhe), liitä myös sen palautukseen palautuslomake. Molemmissa tapauksissa kerro palautuslomakkeessa, haluatko itsellesi uuden tuotteen tilalle vai rahojen palautuksen.

5. Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.

Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen tai palvelun, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä.

Puh.nro 02 2791200
posti@hansatorinapteekki.fi

Vastuunrajoitus

Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.

6. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.